Marka Volkswagen Samochody Osobowe od stycznia do listopada bieżącego roku dostarczyła klientom 5,34 miliona samochodów. „Napięta sytuacja na niektórych rynkach i jej wpływ na sprzedaż marki Volkswagen Samochody Osobowe będą widoczne w całym roku”, stwierdził Jürgen Stackmann, członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za działy Sprzedaż, Marketing i After Sales.
W Brazylii i Rosji ogólna sprzedaż samochodów nadal spada. „Ten trend nie ominął Volkswagena. Za to w Chinach ponownie wzrosła sprzedaż marki.” Według Stackmanna w skali całego roku będzie widoczny trend spadkowy: „Skumulowana sprzedaż jest dziś o 4,5% mniejsza niż przed rokiem. Biorąc pod uwagę aktualną trudną sytuację w jakiej znajduje się marka, nie zakładam aby udało nam się nadrobić ten wynik w ciągu pozostałych dni.” W zeszłym roku Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał na całym świecie 6,12 miliona pojazdów.
Na największym pojedynczym rynku, w Chinach, marka Volkswagen Samochody Osobowe znacznie zwiększyła sprzedaż również w listopadzie – o 8,6%. W całym regionie Azji-Pacyfiku od stycznia sprzedano 2,58 miliona aut. Stackmann wyjaśnia: „Europa Zachodnia tradycyjnie jest ważnym obszarem dla marki. Tym bardziej cieszy nas, że klienci pozostają nam wierni – i to właśnie w czasie, który niesie tyle wyzwań dla naszego przedsiębiorstwa.” Sprzedaż samochodów marki Volkswagen Samochody Osobowe w regionie Europy Zachodniej wzrosła w listopadzie łącznie o 2,4 procent. Wzrost był nadal widoczny w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii. Na ogólny bilans sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej wielki wpływ ma natomiast Rosja, a tam rynek wciąż się zmniejsza. W regionie Ameryki Północnej wpływ na łączny wynik miał w głównej mierze spadek sprzedaży w USA. W Stanach Zjednoczonych Volkswagen sprzedał w listopadzie o jedną czwartą samochodów mniej – głównie z powodu wstrzymania sprzedaży modeli z silnikami Diesla. Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii wpływa z kolei na region Ameryki Południowej: od stycznia do listopada włącznie przekazano tam klientom 431.100 samochodów, z tego 314.800 w samej Brazylii. W Polsce, od stycznia do listopada 2015 r., liczba rejestracji osobowych modeli Volkswagena zwiększyła się o ponad 11 procent w porównaniu z liczbą rejestracji w analogicznym okresie ubiegłego roku i na koniec miesiąca wyniosła 31.182 samochody. W porównaniu z listopadem 2014 r. liczba rejestracji nowych osobowych Volkswagenów w ubiegłym miesiącu bieżącego roku zwiększyła się o aż 40,51 procent. Do najchętniej kupowanych Volkswagenów w 2015 roku niezmiennie należą Golf (10.275 zarejestrowanych aut, wzrost liczby rejestracji o 25,41 procent w porównaniu z 11 miesiącami ubiegłego roku) oraz Passat (6.982 zarejestrowane samochody, wzrost liczby rejestracji o blisko 28 procent w porównaniu z okresem styczeń-listopad 2014 roku). W sprawie diesli Stackmann zauważył: „Koncern Volkswagen przekazał Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) propozycje konkretnych środków technicznych dotyczących silników EA 189*. Po dokładnym przeanalizowaniu Urząd zaaprobował te środki. Marka Volkswagen znajduje się w tej chwili w fazie organizowania oraz przygotowań do wdrożenia rozwiązań technicznych.” Wdrażanie rozwiązań technicznych ma rozpocząć się w styczniu i prawdopodobnie potrwa przez cały 2016 rok. * – Uwaga: dane zawarte w tej informacji prasowej nie dotyczą produktów i usług Volkswagen Group of America ani Volkswagen Canada. Szczegółowe dane znajdują się w plikach word/pdf
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/volkswagen-sprzedal-od-stycznia-do-listopada-2015-r-ponad-5-milionow-samochodow